Aanmeldingen zijn geopend!

Van 30 juni t/m 3 juli organiseren wij de eerste GGZ* hackathon. In deze GGZ hackathon bedenken we creatieve oplossingen voor hardnekkige of ingewikkelde vragen van cliënten en/of organisaties. Je kunt meedoen als je GGZ medewerker bent, cliënt, ervaringsdeskundige, huisarts of op een andere manier nauw betrokken bent bij de GGZ. Er is plek voor 60 deelnemers en vol=vol, dus schrijf je snel in als je mee wilt doen!

Als deelnemer krijg je 1-2 weken van tevoren een workshop design thinking aangeboden. Vooraf aan het evenement worden teams gevormd en tijdens de hackathon worden de teams begeleid door een ervaren coach. We maken er bruisende, creatieve dagen van!

Wij hebben in ieder geval zin in deze eerste GGZ hackathon!
GGZ Centraal, GGNet, GGZ Oost Brabant en Dutch Hacking Health

Mind en de Nederlandse GGZ steunen dit initiatief.

*GGZ staat voor Geestelijke Gezondheidszorg

Hoe werkt het?

De GGZ Hackathon is er voor medewerkers, cliënten en andere mensen met een hart voor de GGZ. Samen ontwerpen we oplossingen voor knelpunten in de GGZ. Dit doen we voornamelijk digitaal. Je kunt dus meedoen vanuit huis(quarantaine) of je werkplek!

Aanmelden

Ben je enthousiast om bij te dragen aan de GGZ? Zin om de zorg te verbeteren? Wil je daarnaast ook zelf leren en je netwerk uitbreiden? De hackathon biedt plek voor zo’n 60 gemotiveerde deelnemers, ook wel hackers genoemd. Werk jij in de GGZ, heb je ervaring met de GGZ of ligt je hart bij design, data, ondernemerschap of beleid? Dan is jouw bijdrage aan toepasbare oplossingen heel welkom! Je kunt je aanmelden als uitdager of als oplosser.

Ik wil meewerken aan oplossingen

Je kunt je alleen als individu aanmelden. Ongeveer twee weken voor de hackathon kun je je voorkeur aangeven voor 1 van de 10 uitdagingen. Wij maken dan 10 teams die zo divers mogelijk van samenstelling zijn. Op woensdag 30 juni, donderdag 1 juli en vrijdag 2 juli komen we online van 9.00 tot 13.00 uur bij elkaar. Laten de maatregelen het toe dan is de finale op zaterdagochtend 3 juli op een locatie in het midden van het land.

Er zijn een beperkt aantal plekken en op=op, dus wacht niet te lang voordat je je aanmeldt! Meld je uiterlijk 20 juni aan via Eventbrite.

Hoe werkt een hackathon

Je betaalt 50 euro deelnamegeld. Dit krijg je daarvoor:

• een online workshop voorafgaand aan 30 juni over design thinking, mensgericht oplossen.

• een professioneel begeleide hackathon.

• een ervaren coach die jouw team 4 ochtenden begeleid en leert hoe je de principes van design thinking in de praktijk brengt.

• netwerkkansen.

• 4 creatieve, energieke ochtenden

• de kick van het meewerken aan een creatieve, nooit eerder bedachte oplossing

• een verrassingspakket

IK HEB EEN UITDAGING/VRAAGSTUK

Ben je cliënt, zorgprofessional, of op een andere manier gelinkt aan de GGZ? Wat kan er beter in de GGZ? Loop je tegen beperkingen aan en wil je er iets aan doen? Meld deze uitdaging uiterlijk 13 juni aan via dit formulier. Van alle uitdagingen maken wij vervolgens een selectie van de 10 uitdagingen en stellen wij teams samen van 6 mensen met verschillende kennis en achtergronden. Zij komen dan met jou tot een hele nieuwe oplossing.

VÓÓR DE HACKATHON

Voor de hackathon geven we design thinking workshops zodat je weet wat je kunt verwachten tijdens de hackathon én bekend bent met de methodiek. Je leert ook alvast een deel van de deelnemers kennen!

Je kunt je voorbereiden op de online hackathon door de instructievideo’s te bekijken van Webex Teams. Dit is het platform waar we mee werken en waarmee deelnemers kunnen chatten, videobellen, documenten delen en samenwerken. Het helpt dus als je al een beetje weet hoe alles werkt!

Wat is Webex? (pdf)

Video instructies voor Webex Teams

TIJDENS DE HACKATHON

Op 30 juni is het zover, dan gaan we van start met de eerste GGZ Hackathon! Je bent van tevoren ingedeeld bij een team op basis van je voorkeur. We beginnen met een feestelijke online opening. Daarna ga je met je team van start. Je team heeft een coach die je team begeleidt en verder helpt bij knelpunten. Je vindt het programma onderaan.

VRAGEN?

Heb je andere vragen over de hackathon? Stel je vraag via het contactformulier en we nemen contact met je op!

Uitdagingen

Uitdaging #1